Baltikumi suurim kiirtoidurestoran Hesburger teeb koostööd Nestega. Kahe aasta pärast peaks kogu ettevõtte veoautopark sõitma 100% taastuvkütusel.
- Hesburger ja Neste teevad koostööd, mille abil sõidavad enamus Hesburgeri veoautosid toiduõlist toodetud kütusega. Foto: Neste
Koostöös Nestega muudetakse igal aastal 420 tonni kasutatud toiduõli diislikütuseks. Koostööd alustati 2021. aastal ning eesmärgiks oli kasutada Hesburgeri kiirtoidurestoranides kasutatud toiduõli Neste MY Renewable Diesel™ tootmiseks.
Tänase seisuga kasutab koguni 95% ettevõtte Baltikumi teedel sõitvatest veoautodest Neste MY Renewable Diesel™ taastuvkütust. Hesburgeri plaanides on aga juba 2025. aastaks jõuda 100 protsendini.
“Koostöös Nestega suudame vähendada transpordi käigus tekkivaid süsinikdioksiidi heitkoguseid,” räägib Hesburgeri rahvusvahelise arengu ja turunduse direktor Ieva Salmela.
Salmela sõnul annavad ka kiirtoidurestorani kliendid omapoolse panuse keskkonna säästmisse. “Tellides toitu Hesburgerist, võid olla kindel, et sinu tellitud toidu valmistamiseks kasutatud õli läheb pärast taas kasutusse autodes, mis sellega sõitma hakkavad,” märgib Salmela. Koostöös luuakse nii hästi toimiv ringmajanduse ökosüsteem.
Mõju kliimale on märgatav
“Kuna Neste on taastuvate lahenduste kasutuselevõtmises globaalne liider, siis meie eesmärgiks on anda partneritele ja klientidele koostöövõimalusi taastuvate toorainete kasutamiseks,” räägib Neste jätkusuutliku partnerluse juht Baltikumis Jone Sestakauskaite. Koostöö Hesburgeriga näitab, kuidas saab koostöö kaudu ühises ringmajandusalas luua eeldusi globaalseteks muutusteks. “Oluline on siin, et seeläbi saame luua reaalset lisandväärtust,” lisab Sestakauskaite.
Neste MY Renewable Diesel™ kasutamisel väheneb selle elutsükli jooksul kasvuhoonegaaside (KHG) heitkogus võrreldes fossiilse diislikütusega keskmiselt 90% (2022. aasta andmed võrreldes vaid naftast toodetud diislikütustega). Ettevõtete püüdlused kliimamuutuste vastu võitlemisel on selged – aastane heitkoguste vähenemine on võrdväärne 350 sõiduauto eemaldamisega teedelt.
Seotud lood
Täna on mitmed toidutööstuse ettevõtted läinud komposiit- ehk segamaterjali kasutamiselt üle monomaterjalile. MAAG Foodi näitel vaatame, milliste investeeringute ja väljakutsetega peaks reaalsuses arvestama, kui toodete pakendamiseks kasutataks ainult monokomponentset plasti.