Eesti disaini ohtlik populaarsus: see silt ei näita alati jätkusuutlikkust
Eesti koolidest tuleb tipptasemel disainereid ja Eesti disain on nii soliidse maine omandanud, et seda kasutatakse ära masstoodangu müümiseks, kirjutab Äripäev.
Eesti rõivamoe võrdkuju Reet Aus kummutab müüdi, et jätkusuutlik on alati kallim Foto: Liis Treimann
„Olen näinud, kuidas „Made in China“-silt lõigatakse ära ja tootele pannakse Eesti disaini silt,“ ütles Levi Designi poeomanik Hanne Klein. LEVI Eesti disainipood toetab väike-ettevõtteid ja kunstnikke ning otsib alternatiive masstoodangule.
Astri Grupi ja Lõunakeskuse turundusjuhi Piret Vapajeva sõnul tundub talle, et ettevõtted, kes aastaid tagasi tegid väga jõuliselt rohepesu, on mõnevõrra tagasi tõmbunud, kuid endiselt näeb ta liiga palju väikese keskkonnamõjuga tegevuste üleliigset turundamist.
Time Magazine ja Statista avaldasid esimest korda nimekirja 500 kõige jätkusuutlikumast ettevõttest maailmas. Kõige eesrindlikum ettevõte tegutseb ka Eestis.
Ülemiste Citys jagati seitsmendat korda Ülo Pärnitsa nimelisi stipendiume. Seekord olid pärjatud teemadeks ESG rakendamine personalijuhtimises, ringpakendite rakendamine, innovatsioonilinnakute kogukondlikkus ja liikuma kutsuv trepidisain.
Täna on mitmed toidutööstuse ettevõtted läinud komposiit- ehk segamaterjali kasutamiselt üle monomaterjalile. MAAG Foodi näitel vaatame, milliste investeeringute ja väljakutsetega peaks reaalsuses arvestama, kui toodete pakendamiseks kasutataks ainult monokomponentset plasti.