Tippturundaja: jätkusuutlik turundus ei tähenda vaid “hea” reklaamimist
Turundusvaldkond, majanduse sõsar, tuleb ümber kujundada nii, et eesmärgid oleksid taas kooskõlas maailma vajaduste ning moraalinormidega, kirjutab digiturundusagentuuri Nobel Digital tegevjuht Kristiina Tukk.
Nobel Digitali tegevjuht Kristiina Tukk näeb, et turundus peab lisaks müügile kujundama kestlikku majandusruumi Foto: Erakogu/Stina Kase
Märkan hommikul tööle sõites reklaami, kus suur energiakontsern teatab, et koos temaga saab maailma puhtamaks muuta. Iga päev näeme üha enam maailmapäästvaid loosungeid, mure kestlikkuse pärast on saamas iga ettevõtte ja inimese elu pärisosaks. Mõnel juhul ka trendiks või äriideeks.
Astri Grupi ja Lõunakeskuse turundusjuhi Piret Vapajeva sõnul tundub talle, et ettevõtted, kes aastaid tagasi tegid väga jõuliselt rohepesu, on mõnevõrra tagasi tõmbunud, kuid endiselt näeb ta liiga palju väikese keskkonnamõjuga tegevuste üleliigset turundamist.
Kui ettevõte näeb kestlikkuses uusi võimalusi, seab endale selged eesmärgid ja mõõdab nende suunas liikumist, tuleb ka tulemus, kirjutab Rimi vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Bats.
Inimkonnana seisame silmitsi radikaalsete ühiskondlike muutustega, mis ootavad meid lähiaastatel, kus tööviisid kõigis sektorites muutuvad põhjalikult, kirjutab Rohetiigri “Ehituse teekaart 2040“ kaasautor ning kinnisvara- ja juhtimisteenuste platvormi WHAT IF asutaja Maria Freimann.
Euroopa Liidu jätkusuutlikkuse edendamise üks järgmisi suuremaid verstaposte, suurettevõtete hoolsuskohustuse direktiivi (CSDDD) rakendumine, lükkub selle aasta algul käivitatud administratiivkoormuse vähendamise projekti omnibus valguses suure tõenäosusega edasi ja seda koos muudatustega.