Eesti transpordiettevõte Linford Transport OÜ kasutab Neste MY taastuvtoorainest diislikütust, sest see on osutunud kasulikuks rahvusvaheliste vedude korraldamisel. Oluliste äriotsuste tegemisel on ettevõte keskendunud partnerlussuhteid toetavatele ja konkurentsivõimet tõstvatele tegevustele ning selles on suurt rolli mänginud jätkusuutlikkus.

- Linfordi müügijuht ja juhatuse liige Mihkel Vahe rääkis Neste ärihommikul, millega ettevõte arvestab oluliste äriotsuste tegemisel.
- Foto: SVEN TUPITS
Linfordi müügijuht ja juhatuse liige Mihkel Vahe rääkis Neste ärihommikul, millega ettevõte arvestab oluliste äriotsuste tegemisel. „Muutsime oma strateegiat 2010. aastal, kui suundusime Rootsi ja alustasime otse, ilma vahendajateta koostööd klientidega. Eestis on lihtne suur olla, aga siit välja minnes tuleb konkureerida globaalselt,“ ütles Vahe. Iseseisvalt, ilma vahenduse ja pangalaenudeta tegutsemine on ettevõttele esitanud päris mitu väljakutset, kuid on viinud tõhusamate lahenduste leidmiseni.
Praeguste regulatsioonide ja maksupoliitikaga ei tule jätkusuutlikud valikud kergelt, sest suurte mahtude puhul võib hinnavahe olla märkimisväärne. Skandinaavias üle kahesaja veoki ja ligi kolmesaja haagisega tegutsev Linford pole siinkohal järeleandmisi teha saanud, sest Põhjamaad on teadupärast meist jätkusuutlikus majandamises mitu sammu ees ja sama kõrge teenindustaseme pakkumiseks on vähe ruumi.
Vahe sõnul nõuavad kõik partnerid transpordis süsinikdioksiidi heitkoguste vähendamist, kuigi teatud erinevustega. „Kõige olulisemad on otsese mõjuga tegevused, mis sõltuvad meie valikutest, mitte heitkogustega kauplemine. Oluline on ka mõõdetavus ja läbipaistvus, et norme ei täidetaks fiktiivsete või näiteks topeltarvestatud tšekkidega. Oleme Neste taastuvdiisli kasutamisest näinud suurt kasu ja seetõttu jätkame sellega,“ märkis ta.
Vahe tunnistas, et jätkusuutlike lahenduste otsimisel mõeldi ka elektrikaubikutele, kuid täna pole tema hinnangul taristu selleks veel valmis. „Tegemist on võimsate ja heade sõidukitega, kuid juhi vaatenurga jaoks mugavaid ja sõidukile vajaliku võimsusega laadimispunkte pole piisavalt. Arvestada tuleb ka sellega, et ka sõiduki tootmisel on oma keskkonnamõju ja seetõttu on mõttekas jätkata olemasolevate masinate kasutamist, asendades kütust säästvamaga.” Linfordi autopark koosneb Põhjamaade autotootja Scania veokitest.

- Linfordi müügijuht ja juhatuse liige Mihkel Vahe tunnistas, et jätkusuutlike lahenduste otsimisel mõeldi ka elektrikaubikutele, kuid täna pole tema hinnangul taristu selleks veel valmis.
- Foto: SVEN TUPITS
Veokijuhtide teema tõstatamine pole sugugi vähem tähtis. Eestis ja kogu Euroopas napib kõrgelt kvalifitseeritud veoautojuhte ning nende hoidmiseks on vaja häid tingimusi. „Oleme püüdnud korraldada tööpäevi nii, et lühematel distantsidel saaks juht nädalavahetuse kodus perega veeta. See on raske, aga läbimõeldud planeerimise korral võimalik,” ütles Vahe. "Töötajad on meie põhiväärtus."
Taastuvkütuste kasutamine võib Vahe sõnul olla ka autojuhtide üheks lisa motivaatoriks, sest sellised kütused on ökoloogilisemad, tarbivad vähem auto mootorit ja põlevad puhtamalt. Linford on Nestega koostööd teinud paarkümmend aastat, sest see partnerlus pakub vajalikke lahendusi transpordi säästlikumaks korraldamiseks.
Neste MY taastuv diisel on HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil). Segamata Neste MY taastuvtoorainest diislikütuse kasutamisega saab transpordiettevõte vähendada oma sõidukipargi kasvuhoonegaaside heitkoguseid kütuse elutsükli jooksul keskmiselt 90%* võrra võrreldes fossiilse diislikütusega. Neste lahendus aitab ettevõtetel püstitatud kliimaeesmärke saavutada.
Aruandluse lihtsustamiseks pakub Neste oma klientidele ka mugavat B2B aruandluslahendust Neste MY süsiniku jalajälje teenust. „Neste aruandluslahendus annab meile kiireid vastuseid meie valikute mõju kohta. Eelmisel aastal vähendasime oma laevastiku süsinikdioksiidi heitkoguseid 12 protsenti võrreldes fossiilkütuste kasutamisega.
*) Kütuse elutsükli jooksul. Kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamine varieerub olenevalt piirkonnapõhistest õigusaktidest, mis pakuvad arvutuste metoodikat (nt EU RED II 2018/2001/EL Euroopa jaoks ja USA California LCFS USA jaoks), ja iga turu jaoks toote valmistamiseks kasutatud toorainete segust.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!