• 11.02.25, 09:33

3 lihtsat nippi ettevõtte jalajälje esmaseks arvutamiseks

Ettevõtte süsiniku jalajälje ärahindamise lihtsustamiseks on mitu tõhusat võtet. Vaata, kas oled neid juba teinud!
Süsiniku jalajälje mõõtmiseks on mitu viisi, mis aitavad seda protsessi lihtsustada.
  • Süsiniku jalajälje mõõtmiseks on mitu viisi, mis aitavad seda protsessi lihtsustada.
  • Foto: Raul Mee
Jagame kolme praktilist nippi, mis kuluvad mõõtmisega alustamisel marjaks ära.
1. Kasutage tasuta veebipõhiseid kalkulaatoreid. Mitmed organisatsioonid pakuvad veebis tasuta tööriistu, mis aitavad ettevõtetel hinnata oma süsiniku jalajälge. Need kalkulaatorid võimaldavad sisestada andmeid energia tarbimise, transpordi ja muude tegevuste kohta ning annavad kiire ülevaate teie ettevõtte heitmetest. Loe arvutusmudelite kohta SIIT.
2. Osalege spetsiaalselt jalajälje mõõtmiseks loodud koolitustel. Näiteks koolitusel "Süsiniku jalajälje mõõtmine ettevõttes” õpetatakse, kuidas mõõta ja analüüsida oma ettevõtte süsiniku jalajälge.
Koolitus on suunatud ettevõtte strateegia ja ärimudeliga seotud inimestele ning kestlikkus- ja ESG juhtidele, finantsjuhtidele, raamatupidajatele, keskkonnajuhtidele ja kvaliteedijuhtidele.
Tegu on personaalse ja 100% praktilise koolitusega. Suure osa ajast keskenduvad koolitusel osalejad oma ettevõtte või organisatsiooni süsiniku jalajälje kaardistamisele ning saavad küsida koolitajatelt konkreetselt just oma ettevõtte kohta. Peale koolitust on oma ettevõtte jalajälje arvutamiseks pilt olemas. Kaks nädalat pärast koolitust teevad koolitajad konsultatsiooni, nii et lõpuks on võimalik jõuda päris arvutusteni.
See koolitus on hea võimalus kiiresti ja soodsalt oma ettevõtte jalajälje problemaatika lahendamiseks. Vaata lähemalt SIIT.
3. Koguge ja analüüsige olemasolevaid andmeid. Alustage oma ettevõtte olemasolevate andmete kogumisest, nagu energiaarved, kütusekulu ja tootmisprotsesside andmed. Nende andmete analüüs võimaldab teil teha esialgse hinnangu oma süsiniku jalajälje kohta ning tuvastada peamised valdkonnad, kus heitmeid saab vähendada. Mõjuala 3 andmete kogumine, mis on seotud partnerite tegevustega, on keerukam ja oleks targem jätta pigem teise etappi.

Miks peaksid teadma oma ettevõtte süsiniku jalajälge?

Esiteks aitab see teil endal selgust saada, mis seisus teie ettevõte on. Teiseks on see info, mida partnerid ja kliendid aina rohkem küsivad. Kestlikkusaruandlus kohustab suuri ettevõtteid oma jalajälge mõõtma, mis tähendab, et nad hakkavad sellekohast infot küsima ka oma väiksematelt partneritelt. Kolmandaks muutub jalajälje info peagi hädavajalikuks hangetes osalemisel või laenu taotlemisel.
Ära jäta head koolitusvõimalust kasutamata! Registreeri end SIIN!

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kestlikkusuudised esilehele